Halloween Inspiration | 5 Tutorials

Leave a Comment
Als Nederlands meisje met een christelijke achtergrond is de kans dat je op jonge leeftijd Halloween viert vrijwel nihil. Zo ook voor mij. Wel was ik graag bezig met schmink en daagde ik mijn moeder met grote regelmaat uit mij te veranderen in een prachtige vlinder of stoere tijger. Later oefende ik op vriendinnetjes en toen ik nog wat ouder was probeerde ik met lippotlood en eyeliner nep-wonden te maken. Ik weet nog goed dat mijn vriendinnen dat behoorlijk stoer vonden.

Die liefde voor schmink is gebleven, en ook al hoeft het wat mij betreft helemaal niet zo eng en bloederig, Halloween vind ik een leuke traditie. Misschien past het niet helemaal (of helemaal niet) in mijn christelijke straatje, maar stiekem houd ik wel van een verkleedfeestje!

Daarom deel ik vandaag vijf inspirerende Halloween Tutorials met jullie. Weinig bloed, maar wel een aantal prachtige transformaties.




Deze tutorial komt van één van de dames van Pixiwoo en is gebaseerd op Gamora, een karakter uit Guardians of the Galaxy. Super tof en een tikkeltje nerdy.



Highlighter, anyone? Deze look waarin Maleficent, de grote boze fee uit Doornroosje, nagebootst wordt vind ik ook erg mooi. Super slim om in plaats van een witte basis een kleur te kiezen die dicht bij je eigen huidskleur ligt, dan hoef je je tijdens een feestje inderdaad veel minder zorgen te maken over vlekken.



Om eerlijk te zijn had ik nooit zo heel veel met piraten, al is de look bij de kinderen die ik af en toe schmink wel immens populair. Ik heb zelfs ooit een hele leuke vrouwelijke piraat mogen schminken (de ouders van het meisje zagen haar liever als vlinder of prinses, maar nee, ze wilde een piraat zijn!). Het book Pirates! van Celia Rees veranderde dat compleet. Ik vind beide kanten van de look erg mooi, al zijn kleurlenzen voor mij helaas geen optie, omdat ik zelf al harde lenzen draag.



Met deze look hoef ik bij mijn vriendinnen niet aan te komen, maar gaaf is hij wel. En eigenlijk ook niet ongelofelijk moeilijk. Schaduw is key, en die aanbrengen ziet er op deze video vrij simpel uit.



Dit geschminkte masker is geïnspireerd op de geweldige film V for Vendetta, één van mijn lievelingsfilms. Ongeveer een jaar geleden ben ik zelf zonder tutorial met deze look aan de slag gegaan, en om eerlijk te zijn viel het me reuze mee. Met een witte basis, zwarte schmink en een bruin oogpotlood kwam ik al een heel eind.

Zelf vind ik schminken echt onwijs leuk, maar helaas wordt er in mijn directe omgeving weinig georganiseerd rondom Halloween. Tijd om zelf een feestje te organiseren? ;)

0 reacties :

Een reactie plaatsen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.