Vakantiegewoontes

Leave a Comment

Elke zomer zijn er een paar terugkerende activiteiten, tradities en gewoontes waar ik echt niet zonder kan. Natuurlijk doe ik niet elke zomervakantie exact dezelfde dingen en ook al waren mijn ouders niet het type mensen om jarenlang naar dezelfde camping te gaan, sommige dingen blijven toch jaar na jaar terugkomen. Het leek me leuk om een aantal van deze gewoontes met jullie te delen.


The internet is my best friend
Soms zijn er van die weken dat werkelijk al je vrienden tegelijk op vakantie lijken te zijn. En wat doe je dan? Juist ja, internettten! Youtube, fora, films, DIY ideeën, chats: the internet is my best friend!

Kamperen
Zes jaar geleden ging ik voor het eerst met mijn jeugdgroep op kamp, ik denk dat we toen met acht man waren. We waren echt nog kinderen, die amper hun eigen tentje op konden zetten en die niet zo goed begrepen dat kip schoonmaken weinig met water te maken had. (True story!) Sinds dat eerste kamp zijn we elk jaar daarna weer gaan kamperen op dezelfde camping. De eerste jaren hadden we de volwassenen die meegingen als leiding nog keihard nodig, maar nu we zelf kunnen koken en autorijden gaan ze puur nog mee omdat wij dat gezellig vinden. Dit jaar was het kamp helaas erg vroeg in de zomer, waardoor ik i.v.m. mijn herkansingen niet mee kon. Ik ben één avondje geweest en baalde direct enorm dat ik er niet bij was!

Omdat ik niet mee geweest ben op kamp wil proberen aan het eind van de zomer alsnog te gaan kamperen met wat vrienden. Eigenlijk is mijn vakantie gewoon niet compleet zonder
kampeerweekend. Het liefst inclusief overnachting in een hooiberg.

Te weinig water drinken
Op dagen dat ik college heb kan ik relatief goed bijhouden hoeveel ik drink. Ik drink bij het ontbijt, ik drink minimaal een halve liter op de universiteit, etc. In mijn vakantie is dat ritme volledig zoek! Ik drink al snel veel te weinig, waardoor ik me niet op en top fit voel. Op vakantie heeft mijn vriend me goed in de gaten gehouden, omdat ik met het warme weer in Griekenland niet mocht uitdrogen. Maar nu moet ik toch echt goed voor mezelf zorgen. Gelukkig bestaan er apps die precies voor me kunnen bijhouden of ik al mijn minimale waterinname zit.

Op de markt werken
Toen ik 14 was werkte ik voor het eerst op de markt, bij de groentekraam. Super leuk, maar ook zwaar werk. Tot vorig jaar bleef ik het hele jaar door op zaterdag groenten, fruit en aardappels verkopen. In de zomervakantie probeerde ik altijd extra te werken. De dinsdagen vond ik onwijs prettig, omdat dit maar een halve dag was, maar ook de markt op donderdag was onwijs gezellig. Inmiddels ben ik al een jaar gestopt met dit baantje, maar toen mijn baas me opbelde of ik weer een keer wilde komen werken deze zomer zei ik direct ja. Mijn collega's waren altijd heel erg gezellig en werken in de zomer hoort er toch gewoon een beetje bij.

Super, super, maar dan ook super veel lezen
Nee, ik lees niet de hele vakantie, maar wanneer ik op vakantie ben lees ik wel behoorlijk veel. Toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging, leende ik het maximaal toegestane aantal boeken bij de bibliotheek en las ik gerust 10 boeken in veertien dagen. Als we er weinig op uit trokken of veel naar het zwembad gingen soms nog meer.

Foto's maken om er vervolgens niets mee te doen
Je wil niet weten hoeveel vakantiefoto's naar de verste krochten van mijn externe harde schijf verhuizen om vervolgens nooit meer aandacht te krijgen. Wij maken geen albums en ik plaats ook niet vaak foto's op facebook. Om eerlijk te zijn heb ik de vakantiefoto's van dit jaar juni nog niet eens bekeken! Mijn vriend vergeet ze steeds op de computer te zetten.

De kat van mijn beste vriendin verzorgen
Elke zomer, ongeveer één, maximaal twee dagen voor mijn beste vriendin met haar gezin op vakantie gaat belt ze me op, of ik voor haar kat wil zorgen. Volgens mij heb ik nog nooit "nee" gezegd, want stiekem ben ik gek op het katertje dat ze hebben. De laatste twee keer droeg ik overigens niet alleen zorg voor de kat, maar ook voor de vissen daar in huis. Deze zomer hadden ze zes verschillende bakken vissen staan, elk met een eigen voedingsschema. Soms dus behoorlijk wat werk, maar daar ben je vriendinnen voor, toch?

Te weinig slapen
In de vakantie vind ik het lastig om op tijd naar bed te gaan, omdat ik toch weet dat ik de volgende morgen kan uitslapen. Helaas snapt mijn lichaam niet zo goed wat uitslapen is, waardoor ik structureel te weinig slaap. Oeps! Hopelijk kan ik deze slechte gewoonte volgend jaar van mijn lijstje vakantiegewoontes strepen.


Uiteraard ben ik ook erg benieuwd naar jullie vaste zomer-rituelen, dus laat vooral een reactie achter!

0 reacties :

Een reactie plaatsen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.