Rimmel Lasting Finish Lipstick

8 comments

Matte lipsticks zijn al een tijdje behoorlijk populair in beauty-blog-land en na het lezen van zo veel positieve reviews over de Rimmel Lasting Finish Lipstick Matt werd het hoog tijd om zelf twee van deze lipsticks uit te proberen. Inmiddels heb ik de lipsticks ruim twee maanden volop getest. Voldoen ze aan de hoge verwachtingen?


De collectie waar deze lipsticks deel van uitmaken is ontstaan in samenwerking met fotomodel Kate Moss en bestaat ook in een glanzende variant. De glanzende variant is verpakt in een zwarte huls. De matte variant is te herkennen aan deze matte rode verpakking, met signature van Kate er op.


Ik koos voor een neutrale roze kleur, nummer 105 en een wat stoerdere donkerrode tint, nummer 107. Helaas hebben deze lipsticks geen naam. Jammer Rimmel!

De roze kleur is net iets donkerder dan mijn lippen van nature zijn, en bevat een vleugje bruin. Hierdoor oogt de lipstick vrij natuurlijk, maar toch ook volwassen. De kleur kan ik nog het beste omschrijven als oudroze.

De rode tint is vrij koel van kleur, waardoor deze een beetje naar paars neigt. "Rock-chick" is het eerste waar ik aan denk wanneer ik deze lipstick swatch. De kleur straalt iets stoers uit! Ik combineer deze lipstick het liefst met een roze of paarse blush. Een peach-tint is echt te warm voor bij deze lipkleur.



Ook al zien de verpakkingen er mooi uit, heel erg handig vind ik ze niet. Op de onderkant van huls staat het kleurnummer vermeld, maar de lipsticks op de kop neerzetten is vrijwel onmogelijk omdat de bovenkant van de verpakking schuin loopt. Naar college draag ik vaak de lichte kleur, maar het lijkt of de donkerrode kleur zich elke keer weer graag wil laten zien. Ik pak bijna dagelijks de verkeerde lipstick uit mijn stash!


Hoe mooi deze lipsticks er in de huls ook uit mogen zijn, het gaat uiteindelijk natuurlijk om de kwaliteit van de lipstick! Houd de lipstick lang genoeg? Brengt hij makkelijk aan?

De lipstick is een beetje romig, maar niet te zacht, waardoor aanbrengen prima gaat. De kleur dekt direct. Wanneer ik geen bijzondere dingen doe blijft de lipstick behoorlijk goed zitten, maar gaan lunchen met deze lipstick is geen aanrader. Na de lunch moet je de lipstick zeker weten even bijwerken.

Fun fact: De lipsticks ruiken echt heerlijk! Op je lippen merk je daar niets van, maar als ik de huls open doe word ik daar stiekem toch een beetje blij van.


Zoals je op deze foto kunt zien bevat de roze kleur een subtiele glitter. Op je lippen zie je hier (gelukkig!) weinig van terug. Bij het verwijderen van de lipstick duiken de glittertjes ineens weer op. De lichte kleur heeft een klein beetje de neiging om velletjes te accentueren en in de lijntjes te gaan zitten, de donkere kleur heeft daar absoluut geen last van.



De lipsticks zijn goed gepigmenteerd en zijn makkelijk te gebruiken. Kortom, ik ben fan van deze lipsticks! Nummer 105 begint langzaam deel van mijn signature look te worden, Ja, dit is een blijvertje. Ik heb zelfs al een back up in de la liggen. Om de donkere kleur vaker te dragen moet ik nog iets meer zelfvertrouwen kweken, maar wie weet, als ik straks mijn haar weer heb geverfd, haha.


Deze lipsticks zijn overigens voor €9,99 te verkrijgen bij o.a. Bol.com en Etos.
Tip: Bij Etos is Rimmel deze week in de aanbieding, je krijgt het tweede artikel voor de halve prijs!


8 opmerkingen :

  1. Dit is een goeie review waar je wat aan hebt: alle aspecten van het product worden op intelligente wijze besproken.
    Zelf ben ik al lang op zoek naar een geschikte lipstick. Met het verouderen zijn mijn lippen veel dunner geworden en dat geeft problemen bij het aanbrengen en dragen van lipstick. Enerzijds wil ik niet te veel buiten mijn lippen kleuren en anderzijds gaat de lipstick vaak op mijn tanden zitten.
    Dat deze niet goed blijft zitten tijdens de lunch is inderdaad toch wel een minpuntje voor mij. Maar de structuur, de matheid en de lichte glitter zijn aspecten die mij aanspreken. Ik ga deze eens testen.
    Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rimmel heeft ook een soort matte lipgloss (Provocalips), deze blijven echt heel goed zitten. Ze zijn wel iets lastiger aan te brengen, maar als je op zoek bent naar een product waar je uren niets aan hoeft te doen, misschien een tip. Helaas hebben ze niet zo heel veel kleuren om uit te kiezen.

      Verwijderen
  2. Wat een fantastische review! Deze lippenstiften klinken super, ik vind de verpakking al erg mooi maar vooral de pigmentatie is goed zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh was zo benieuwd naar lip swatches... :-) Sowieso vind ik beide kleuren er mooi uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal binnenkort wat looks proberen online te zetten waarbij ik deze lipsticks draag, dan kan je ook direct zien hoe ze full face staan ;)

      Verwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.