Moviemonster V

2 comments
Film kijken is voor mij echt een hele fijne manier van ontspannen. Film aan, een grote bak chips of druiven erbij, en mij eigen wereld staat voor anderhalf uur even lekker op pauze. Ook afgelopen tijd heb ik weer een flink aantal films gekeken, waarvan ik er een aantal graag met jullie deel.

Ik denk dat ik op Youtube verdwaald geraakt was tussen de filmtrailers toen ik de Kelly & Cal voorbij zag komen. Een huismoeder met blauw haar? Check! Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik nam me voor de film zo snel mogelijk een keer te kijken. Wat ik van het verhaal moest verwachten wist ik vooraf niet zo goed, maar de film leek me niet al te zwaar, dus prima om te kijken op een luie zaterdagavond.


Kelly & Cal gaat over huismoeder Kelly, die er eigenlijk nog helemaal niet aan gewend is om huismoeder te zijn. Het lukt haar niet om contact te leggen met de andere dames in de buurt en ook haar man lijkt weinig interesse voor haar te hebben, nu haar lichaam gebruikt is als broedmachine. Haar buurjongen Cal toont nog wel interesse in Kelly. Zo ontstaat een bijzondere vriendschap tussen Cal en de huismoeder Kelly, die diep van binnen eigenlijk een rockchick is. Ik vond dit een hele fijne film om naar te kijken. Het verhaal bleef interessant zonder te zwaar te worden, al zal er voor sommigen niet voldoende actie in de film zitten. Van IMDb krijgt deze film een 6,1 maar wat mij betreft verdient deze film zeker een 7.


Een andere film die ik spontaan aanzette op een saaie doordeweekse avond was Sabrina the Teenage Witch. De gespeelde serie vond ik altijd geweldig, dus ik had hoge verwachtingen van deze film. Helaas bleken slechts een aantal personages die ik kende uit de serie ook daadwerkelijk in de film te zitten. Zo werd Sabrina door dezelfde actrice gespeeld, maar waren beide tantes en ook het huis waar alles in afspeelde behoorlijk anders. Jammer! Volgens mij is de film eerder gemaakt dat de serie, maar omdat Sabrina hetzelfde meisje was vond ik het jammer dat de rest voor mij gevoel niet klopte.


Met de film op zich is niets mis. Al moet ik zeggen dat ik hier wel echt te oud voor begin te worden. Het verhaal is grappig, schattig en vooral erg zoet. Er gebeurd niets schokkends of spannends en het geheel oogt erg braaf. Natuurlijk is het een film uit de jaren '90 en kan er tegenwoordig veel meer, toch heeft de serie dit tuttige imago wel af weten te schudden. Op IMDb scoorde deze film een 6,2 en veel hoger zou ik deze film zeker niet willen geven. Nee, deze film hoef ik geen tweede keer te zien!


Fifty Shades of Gray was een film die ik eigenlijk liever niet wilde zien. Mijn collega had me ruim een jaar geleden al afgeraden om de boeken te lezen, dus ik had ook weinig behoefte om de film te zien. Mijn vriend was wel nieuwsgierig. "Als ik hem heel slecht vind, zetten we hem gelijk uit, oké?", en met die afspraak hebben we de film aangezet.


Om eerlijk te zijn viel de film me enorm mee. Het verhaal was prima, de erotische scenes waren lang niet zo heftig als ik verwachtte, en de acteurs waren prettig om naar te kijken. Vol spanning wachtte ik op de clou van het verhaal. De laatste vijf minuten braken aan en oeps, de aftiteling was er eerder dan de afronding van de verhaallijn. Wat een afknapper! Een 4,2 kreeg deze film op IMDb en dat vind ik een prima cijfer. Het had zo'n goede film kunnen zijn, maar wat mij betreft lag de focus compleet verkeerd.


Laatst kwamen de boeken al even voorbij in een Uitgelezen! artikel en inmiddels heb ik ook de film Divergent gezien. Het verhaal gaat over een stad die is verdeeld in verschillende fracties, elk met hun eigen kernwaarde, bijvoorbeeld oprechtheid of vriendschap. In deze maatschappij zijn ook mensen die niet slechts in één fractie thuishoren, en deze mensen ziet de overheid liever dood dan levend.


Ik heb zelf de boeken gelezen, en kan alleen maar zeggen dat ik de boeken vele malen beter en geloofwaardiger vond dan de film. Zonder achtergrondkennis vanuit de boeken had ik de film mogelijk meer kunnen waarderen. Veel elementen waren goed uitgewerkt, maar sommige dingen waren in mijn eigen fantasie compleet anders dan in de film. Natuurlijk is dat altijd een risico bij verfilmingen van boeken. Ik vond het geen topper, maar ben stiekem toch benieuwd naar Insugent (deel twee uit de serie). Deze film kreeg van IMDb een 6,8 en mijn cijfer ligt daar niet ver vanaf. Ik geef deze film een 6,5.

Persoonlijk vind ik boekverfilmingen vaak tegenvallen, maar misschien weten jullie films waarbij dit niet het geval is. Zo ja, dan hoor ik het graag!

2 opmerkingen :

  1. Divergent vond ik best een leuke film. Insurgent is een stuk beter, die heb ik laatst gekeken. En wat heb je een leuke blog trouwens, ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Divergent is een leuke film! Leuk artikel:)

      Verwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.