Waar elk beautymeisje van droomt...

2 comments

Zodra ik hoorde dat ik van mijn kamer naar een eigen huisje zou kunnen verhuizen wist ik het zeker: ik wil een kaptafel! Op mijn studentenkamer had ik een klein bureau, waar ik ook achter zat om om 's ochtends mijn lenzen in te doen, dagcrème op te smeren, mijn mascara te doen... Langzaam maar zeker veranderde het bureau in een kaptafel en nog wel een hele onhandige door het gebrek aan lades! Mijn laptop paste er nog net bij, maar schoolboeken kon ik er niet meer bij proppen. Thuis is het niet veel beter, mijn bureau is een stuk groter, maar mijn bureaulades zijn grotendeels gevuld met cosmetica. Niet handig...

Omdat ik (hopelijk) binnenkort ga verhuizen en omdat stiekem elke beauty-liefhebber droomt van een fijne kaptafel neem ik jullie vandaag mee op jacht naar de perfecte kaptafel. Zelf hou ik vooral van strakke moderne meubels, dus kaptafels met veel tierelantijnen zal je niet aantreffen in dit artikel.




Wanneer je van strak en glanzend houdt is dit waarschijnlijk jouw ideale kaptafel. Twee redelijke grote lades, een prachtige bijpassende spiegel en een mooi groot werkblad. Het bijpassende bankje vind ik zelf iets te veel van het goede, maar ik kan me voorstellen dat dit in sommige slaapkamers echt prachtig staat. Het is wel direct een dure kaptafel, bij Home24 betaal je namelijk €399,- voor deze toilettafel. Let op: verschillende website's vergelijken loont, op een andere website vond ik deze zelfde kaptafel voor ruim €600!



Deze make up tafel vind ik zelf vrij fors, maar wanneer je er de ruimte voor hebt, zeker erg handig! Links een grote hoge kast, waar je gemakkelijk verzorgingsproducten in kunt bewaren (of je enorme doos nagellakjes), rechts een viertal laden. Het werkblad ligt iets lager dan de kastjes, wat ik persoonlijk niet zo handig vind. Deze kaptafel is verkrijgbaar bij Home24 voor €379,99 en bestaat ook in een niet-hoogglans variant.

Voor dames (of heren) met minder ruimte is dit een fijne kaptafel, al is tafel misschien niet helemaal het juiste woord voor dit wandkastje. Het idee vind ik erg leuk en in principe is dit kastje groot genoeg voor je dagelijkse producten, een spiegel, je favoriete kwasten. Ook leuk om bijvoorbeeld twee of drie mooie parfums boven op het kastje te zetten. Wanneer je ergens anders in de kamer ruimte hebt voor de rest van je make up collectie (of gewoon niet zo'n grote collectie hebt) is dit een prima oplossing. Ook deze kaptafel komt van Home24 en kost €199,-. Verkrijgbaar in wit en vrolijk geel.

Het idee achter dit kastje vind ik erg leuk en mooi. Weinig opbergruimte, maar wel een tof concept waarbij de stoel geheel in het tafeltje wegvalt. Helaas is deze kaptafel-combi uitgevoerd in een wit materiaal dat op krokodillenhuid moet lijken. Ik geloof niet dat ik daar gelukkig van word, maar mocht jij dat wel worden -en heb je er wel wat geld voor over- dan is deze combi van Home24 voor €419,99 van jou!
Deze kaptafel hebben jullie waarschijnlijk wel eerder gezien, het is namelijk de bekende MALM Toilettafel van de IKEA. Een tafel die inmiddels alleen nog in wit leverbaar is. Een mooie kaptafel, prima afmetingen, voldoende opbergruimte, een mooie glasplaat bovenop. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is de stevigheid, toen ik bij de IKEA in Utrecht naar model keek en de lade opende vond ik dat echt een tegenvaller. Het meubel voelde behoorlijk gammel aan. Natuurlijk wordt een showmodel veel gebruikt, maar wanneer mijn hele make up collectie in de lade ligt moet dit meubel ook wat gewicht kunnen dragen. Ik twijfel... Voor dit meubel betaal je overigens €99,95 bij de IKEA.




Wederom een wit meubel (wat zijn er ongelofelijk veel witte kaptafels!) in vrijwel gelijke afmetingen als het exemplaar van IKEA. Het grote verschil is de klep die deze tafel heeft. In de klep zit een spiegel verwerkt. Aan de ene kant super handig, maar tegelijkertijd betekent dat dat je geen spullen bovenop kunt laten staan. Voor deze kaptafel betaal je €250,- bij Ellawonen.



Wat een mooie kaptafel, strak, modern, wouw. Alleen weer zo'n klapdeksel. Jammer! Ik geef de voorkeur aan lades, zodat ik mijn bekers met kwasten gewoon bovenop de kaptafel kan laten staan. Wel vond ik deze tafel zodanig mooi dat hij een plekje in dit artikel verdiende. Voor deze tafel betaal je overigens €229,- bij goedkoopmeubelen.nl.


De kleur van deze kaptafel komt op de foto misschien een beetje vreemd over, maar hoe gaaf is dit, een lampje boven de lade! Zover ik kon zien is deze kaptafel leverbaar met verschillende kleuren licht. Dit vind ik een erg mooi exemplaar, maar daar betaal je dan ook wel voor. Bij Stylemeubels.nl wordt deze kaptafel verkocht voor €475,-.



Voor deze zoektocht kende ik Stylemeubels.nl nog helemaal niet, maar ook dit exemplaar is daar te koop. Voor €519,- is deze prachtige kaptafel van jou. Ik vind het een hoop geld, maar het is dan ook zeker een mooie tafel. Deze ga ik in gedachten houden!



Volgens mij is dit een beetje hét standaard model toilettafel. Strak en met twee lades, uitgevoerd in wit glans. Ook dit meubel wordt aangeboden op Stylemeubels.nl maar kost gelukkig een stuk minder. Voor €208,05 is dit meubel van jou!




Ja, ik wil! Dit vind ik echt een mooie bescheiden kaptafel. Helaas geen echt hout, maar de tafel ziet er mooi afgewerkt uit. En hé, deze tafel is niet wit! Dit zou super mooi staan met een grote spiegel erboven. Mijn portemonee wordt ook blij van deze tafel, hij kost namelijk nog minder dan de welbekende MALM Toilettafel van IKEA, namelijk €99,-. Wederom te koop bij Stylemeubels.nl.


Nogmaals dezelfde tafel in het wit. Uiteraard ook verkrijgbaar bij Stylemeubelen.nl.


Na even zoeken vond ik nog een niet-witte kaptafel, namelijk dit standaard model uitgevoerd in hoogglans zwart. Ik geloof dat ik hier nog echt even aan moet wennen, maar wie weet. De tafel is overigens hier verkrijgbaar voor €199,-, iets goedkoper dus dan de versie van Stylemeubelen.nl. Voor de liefhebbers van wit, uiteraard is deze kaptafel ook gewoon verkrijgbaar in een witte variant, zoals afgebeeld op de foto hieronder!



In woonwinkels mogen kaptafels dan zeldzaam zijn, gelukkig zijn er online genoeg te vinden. Hopelijk heb ik met dit artikel niet alleen mezelf maar ook jullie een beetje geïnspireerd!

Of hebben jullie de ideale opbergmethode voor jullie make up collectie al lang gevonden?

2 opmerkingen :

  1. Wat een leuke kaptafels! En natuurlijk ook heel leuk dat jij je eigen huisjes krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil zo'n kaptafel ook nog super graag. Ik vind het echt heel erg mooi, maar heb er helaas geen ruimte voor.

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.