Tip: Whatsapp in je browser!

1 comment
Een paar weken geleden zag ik mijn vriend ineens Whatsapp-berichten sturen vanuit zijn browser. Huh? Ik wist dat het mogelijk was, om te Whatsappen via je pc, maar daar waren altijd vage apps bij betrokken waardoor Whatsapp op je computer toch gelijk een stuk minder fijn/ veilig/ handig klonk. Gelukkig is daar inmiddels verandering in gebracht, Whatsapp heeft namelijk Whatapp Web geïntroduceerd! Dit betekent dat je als smartphone gebruiker in het vervolg gewoon vanuit je Chrome-webbrowser appjes kunt versturen. Ideaal voor lange gesprekken met nog langere berichten, of mensen zoals ik die toch al veel achter de computer zitten.


Hoe werkt het? Simpel, je gaat naar https://web.whatsapp.com/ en scant daar de QR code met je telefoon. En voilá, je kunt Whatsapp berichten versturen en ontvangen vanuit je browser. Om berichten te kunnen versturen en ontvangen moet je telefoon wel verbinding kunnen maken met de Whatsapp-server. De berichten gaan namelijk van je computer naar je telefoon, en dan pas naar de server. Hier merk je in principe niets van, maar dit is wel iets om rekening mee te houden wanneer je telefoon geen Wifi maar betaald internet gebruikt. Ook kan je niet Whatsappen vanuit je browser als je telefoon uit staat of geen verbinding met internet kan maken.

Helaas werkt dit nog niet voor iPhone gebruikers, maar voor zowel Android als Windows Phone gebruikers (hé, that's me) werkt het prima. Mits je een Google Chrome browser gebruikt uiteraard.

Persoonlijk vind ik dit echt super handig, mijn computer staat toch vaak aan en wanneer ik bijvoorbeeld aan een opdracht aan het werk ben voor mijn opleiding kan ik gemakkelijk mijn klasgenoten even een vraag stellen via Whatsapp. Als ik mijn telefoon er dan bij ben ben ik allereerst veel sneller afgeleid (hé er is ook een Facebook melding!) (Ik kan stiekem ook wel even op het forum kijken...) en daarnaast is het gewoon heel makkelijk omdat je de vraag gewoon naar je Whatsapp bericht kunt kopiëren. Foto's verzenden kan ook in de web-variant van de populaire berichten-app, andere typen bijlage worden niet ondersteund.

Kende jij WhatsApp Web al?

1 opmerking :

  1. Ik hoorde erover via m'n beste vriendin! Lijkt me heel handig!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.