Eerste indruk: The Imaginary World of

5 comments
Nog niet zo lang geleden ontving ik van Best of YA Books het boek "The Imaginary World Of" van Keri Smith (dank jullie wel!). Deze auteur is ook het brein achter het bekende Wreck This Journal -boek, wat mijn extra nieuwsgierig maakte naar dit boek. The Imaginary World Of is namelijk alles behalve een gewoon leesboek!


Wat mij het eerst opviel is het speelse uiterlijk van dit boek. De kaft van het boek lijkt op een groot krijtbord en het schattige blauw-witte touwtje om de kaft van het boek hoort er ook gewoon bij! Het boek telt ruim 160 pagina's met uiteenlopende opdrachten. 


Waar Wreck This Journal je van opdrachten voorziet om het boek te slopen, helpt dit boek je op een creatieve manier om je eigen wereld op te bouwen. Van het schrijven van je eigen grondwet, tot het bedenken van magische krachten die in jouw wereld bestaan, Keri Smith neemt je mee op reis, door je zelf bedachte wereld. Wat een tof concept!



Dit is één van de eerste pagina's in het boek. Hieraan merk je direct dat dit boek je wil stimuleren om creatief te denken. Immers: alles kan, het is jouw wereld! In het boek staan naast opdrachten ook veel inspirerend quotes, vaak in combinatie met achtergrondinformatie die je kan helpen bij het uitvoeren van de opdrachten in het boek.


Dit vind ik zo'n geweldige opdracht! Ik kan me herinneren dat ik een soortgelijke opdracht op de basisschool gedaan heb, waar ik de valuta "Kikkerkusjes" bedacht. Ik had een kikkerkoning met zijn dochter op het briefje gezet en enorm mijn best gedaan op het patroon op de achtergrond zodat het op een echt euro-briefje zou lijken.  


Ook al heb ik nog geen enkele opdracht uit het boek uit kunnen voeren, ik ben nu al fan! Ik denk dat dit een leuk boek is voor alle leeftijden, of je nu 12 of 30 bent, iedereen kan hier zijn of haar eigen draai aan geven. Een aantal opdrachten uit het boek zijn ook prima geschikt voor jongere kinderen, altijd handig als je op je zusje of kleine nichtje moet passen. Zelf heb ik overigens de Nederlandstalige editie van dit boek ontvangen. 

Voor The Imaginary World Of betaal je €15,99 of €14,99 voor de Engelse editie, op Bol.com.



5 opmerkingen :

  1. Wat een tof boekje! Ik ben fan, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk! Ik had de box van Keri met wreck this journal, mess, this is not a book! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh, wat leuk! Ik heb zelf ' this is not a book' en vind m fantastisch!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oo dit vind ik echt een super leuk boek! Ik heb zelf de Wreck this journal maar dit lijkt me net ietsje leuker!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.