Stash Update

8 comments
Al sinds mijn make up stash niet meer in mijn toilettas past is hij behoorlijk vaak verhuisd. Inmiddels heeft mijn stash een prima plekje gevonden in mijn bovenste bureaulade, maar het opbergsysteem kon wel een update gebruiken. Het is nog steeds een low-budget bakjes-systeem, maar het is wel een stuk mooier nu :) Kijk snel verder voor foto's van de stash make over en een sneak peak van mijn stash!

Lego, tjsa, inderdaad. Dat is een lang verhaal... Vroeger was ik helemaal gek op lego, waardoor ik in de loop der tijd een behoorlijke verzameling heb opgebouwd. Het stond al een tijdje vergeten in een grote doos onder mijn bed, maar toen ik een slimme manier zocht om mijn laden in stukken te delen bleek lego prima materiaal. Ik ging weer vrolijk bouwen en zo creëerde ik het bakjes-systeem dat ik tot voor kort gebruikte. Voor de lipglossen gebruikte ik wel een echt bakje (van de chinees, jawel!) omdat lipgloss nog wel eens wil lekken en plakken.

Langzamerhand begon mijn geweldige systeem steeds onhandiger te worden. Het werd te klein en te snel rommelig. De oogschaduw was al verdwenen naar een vak achterin de la, bedekt door de 88-palettes, maar veel extra ruimte kon ik niet maken. En de dikke randen van lego hielpen daar natuurlijk niet echt aan mee. Toen een vriend van mij mijn lade open trok besloot ik dat dit echt anders moest. Tijd voor een update!

En toen was de lade leeg, daar valt weinig over te zeggen. Zal ik dan nog maar even verder praten over die vriend van me? Hij (ja het was een hij!) nam zomaar de vrijheid om laden open te trekken. Serious, just don't. Ik had echt de neiging om die la heel hard weer dicht te doen, met zijn vinger ertussen. Wanneer vriendinnen op kamp in mijn toilettas graven vind ik dat prima, maar jongens... Jongens moeten maar gewoon het idee houden dat wij van onszelf zo mooi/ wakker/ stralend/ lekker ruikend zijn en dat we al die cosmetica helemaal niet (nodig) hebben.

Dat was het dan voor mijn lego-systeem. Vaarwel lego en hallo mooie smalle zwarte bakjes!


De bakjes die ik nu gebruik zijn gemaakt van zwart stevig karton en hebben een schattig stukje mooi inpakpapier op de bodem om de boel wat op te fleuren. Een stuk volwassener, toch? Aangezien we het karton en inpakpapier al in huis hadden koste de nieuwe bakjes me helemaal niets. Op wat plakband na dan, maar daar zullen we niet failliet aan gaan.

Ook de indeling is iets veranderd. Dagelijkse producten liggen nu apart van de reinigingsproducten en de oogpotloden passen eindelijk in het bakje bij de mascara's. Ik heb wel een aantal mascara's uit mijn stash gegooid, maar die waren inmiddels zo oud dat ik ze toch niet meer zou durven te gebruiken. Ik bewaarde ze zodat ik nog zou weten welke ik al gehad had en hoe fijn die waren of misschien wel omdat ik het een leuk gezicht vond dat het er zoveel waren. Handig was het in elk geval niet.

De oplettende lezer ziet misschien ook een aantal kinderlijke lipproducten, maar die kon ik echt niet weggooien. Ze zijn nog prima en ik ben stiekem vreselijk verliefd op de geurtjes en smaakjes. Zolang het kinderlijke alleen op de verpakking te zien is en niet op je lippen kan dat best, toch? De oogschaduws en lipsticks zijn trouwens nog steeds een beetje verborgen, maar dat vind ik niet zo erg. De dagelijkse dingen liggen voorin en komen in deze bakjes een stuk beter tot hun recht.

Mocht er interesse in zijn, ik wil best een DIY schrijven over het maken van deze bakjes. Niet dat het heel erg moeilijk is, maar een duwtje in de goede richting kan soms heel handig zijn.

8 opmerkingen :

  1. slim bedacht die lego.! erg leuk om te lezen. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele leuke stash en leuk bedacht je lego-systeem!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat je eerst had is wel slim gevonden, en zolang het past ging het wel. Maar nu met de bakjes staat het inderdaad wat netter.

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.