Liebster Blog Award

5 comments
Nog niet zo lang geleden werd ik door Laurence en door Cynthia genomineerd voor de Liebster Blog Award. Hartstikke leuk! Lees snel verder voor de facts, antwoorden, vragen en nieuwe genomineerden.

De "Liebster Blog Award" -regels:

  • Elk persoon die is genomineerd moet 11 dingen over zichzelf vertellen, maakt niet uit wat.
  • Ook moet je 11 vragen beantwoorden die de persoon die jou heeft genomineerd heeft bedacht.
  • Je moet 11 nieuwe vragen bedenken voor degene die jij gaat nomineren.
  • Je moet 11 andere bloggers uitkiezen die dus minder dan 200 volgers hebben, en ze melden in deze post.
  • Dit moet je de andere bloggers gaan vertellen door bijvoorbeeld een comment achter te laten.
  • Je mag niet terug genomineerd worden.

Ik ben dubbel genomineerd, dus dat betekend ook dubbel zoveel vragen om te beantwoorden. Maar eerst:

11 random facts about me: 
  1. Ik ben christen dat uit ik ook gewoon hier op mijn blog. Ik ben echt heel blij dat jullie daar keer op keer weer zo positief op reageren. Echt super!
  2. Wanneer ik gegroeid ben is mijn baas altijd de eerste die dat doorheeft. Zij ziet het altijd al lang voordat mijn ouders, mijn vrienden of ikzelf het doorhebben.
  3. Ik heb normaal maat 38 wanneer ik kleding koop maar laatst bij de H&M moest ik een hemdje meenemen in maat 42. Andere tops -zelfs in maat 36-pas ik nog wel gewoon, dus het ligt vast niet aan mij.
  4. Mijn mobiele telefoon is al 5(!) jaar oud. Eerst schaamde ik me ervoor, maar nu die schaamte om is gezet in blijheid (want hallo, 5 jaar met één mobiel die nog steeds OK is!) begint hij te overlijden. Het is ook gewoon niet eerlijk.
  5. Ik ben geboren om 8 minuten voor 12.
  6. Terwijl ik dit schrijf zou ik eigenlijk keihard aan het werk moeten zijn aan mijn profielwerkstuk, hmm…
  7. Ik ben gek op lezen, zelfs als boeken vreselijk zielig zijn.
  8. Acht is één van mijn favoriete getallen. Als iemand me vraagt een getal onder de 10 te kiezen zeg ik altijd acht.
  9. Mijn favoriete offline game is het advertentie spel. Daar maakte ik met vrienden altijd eigen varianten op waardoor we helemaal dubbel lagen.
  10. Vroeger was een vriendin van me altijd jaloers op me omdat ik zo goed met jongens op kon schieten. Eigenlijk werd ik vooral ge-Friendzoned en was ik een beetje jaloers op haar omdat jongens altijd op haar verliefd en ik alleen maar “een vriendin” bleef.
  11. Ik heb een enorm zwak voor roodharigen en mensen met sproeten en vind het dan ook jammer dat ik geen rood haar en maar drie sproetjes heb.

Vragen van Laurence
  1. Hoe vind je het om deze tag in te vullen?
    Leuk! Wel lastig hoor, 11 feiten over mezelf opschrijven die niet al te gênant zijn, hihi.
  2. Aan welke kant van het bed slaap je?
    Ik begin meestal aan de kant van de muur (links) maar ik draai enorm in mijn slaap dus ik blijf daar nooit lang liggen.
  3. Wat bracht vandaag een glimlach op je gezicht?
    Een mailtje van mijn beste vriend die in het verre Friesland studeert. Ik zie hem nu veel te weinig dus soms mis ik zijn humor echt enorm. Een mailtje kan me dan even heel blij maken.
  4. Wat mag er niet in je handtas ontbreken?
    Blistex! Ik zweer echt bij Blistex tegen drogen lippen!
  5. Waar ben je het meeste trots op bij jezelf?
    Dat ik gitaar kan spelen. Mijn moeder houd stug vol dat ik niet muzikaal ben -en daar heeft ze wel gelijk in- maar ik oefen hard en vind het onwijs leuk. Ik probeer de laatste tijd zelfs wat eigen liedjes te schrijven en daar ben ik best wel trots op.
  6. Heb je een levensmotto? Zoja, welke?
    “Nothing worth having, ever comes easy”
  7. Hoelang hoop je nog verder te bloggen?
    Nog heel lang! Mijn blog is echt mijn uitlaatklep en ik kan er veel energie uit halen, dus bloggen zal ik niet snel opgeven.
  8. Aan wie vertelde je het eerst dat je een blog had?
    Aan een klasgenoot die me op twitter ging volgen en vroeg naar de link die daar stond. Dat is inmiddels al wel een tijdje geleden, want toen had ik mijn vorige blog nog.
  9. Wie inspireert je of waar haal je inspiratie voor artikels?
    Ik raak geïnspireerd door mensen als Jeanique en Emma, die het echt niet altijd makkelijk hebben (gehad) maar wel gewoon doorzetten. Inspiratie voor artikels komt echt overal en nergens vandaan, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.
  10. Geef 1 grote tip aan de lezeressen. Deze tip kan over alles gaan.
    Leer van het verleden, maar durf los te laten en verder te leven. Laat je verleden je niet tegenhouden in de toekomst!
  11. Hé, er is geen 11e vraag! Oeps...?
Vragen van Cynthia:
  1. Wat is jouw favoriete blog en waarom?
    marjolean.nl omdat Marjolein heel fijn schrijft, prachtige foto’s maakt en volgens mij ook gewoon een hele lieve meid is!
  2. Wat voor artikelen trekken jou het meest aan op andere blogs?
    De artikelen die deze blog “anders” maken. Een blog met alleen maar reviews zou ik niet snel bezoeken. Variatie vind ik leuk, daardoor blijf ik terugkomen.
  3. Wat is je favoriete muziek?
    Lastige vraag, haha. Pop, elektropop, rock, ik vind van alles leuk. Maar zelfs slowrap en jazz vind ik op zn tijd echt geweldig.
  4. Als jij een cupcake was, wat voor cupcake ben jij dan?
    Iets met citroensmaak, lekker fris. En dan een grappig figuurtje er bovenop, een smiley bijvoorbeeld. Of juist framboos, jammie, en dan met een poezenhoofdje erbovenop.
  5. Wat is je favoriete film?
    The Green Mile en To Save A Life vind ik hele mooie films, maar ik ben ook gek op kinderfilms.
  6. Hoe beschrijf je jezelf in 3 woorden?
    Creatief, slim & weegschaaltje.
  7. Bij welke kledingwinkel shop jij het liefst?
    Ik heb niet echt een favoriet, maar als ik toch echt moet kiezen zeg ik VERO MODA.
  8. Wat is je favoriete stad om te shoppen in Nederland en in het buitenland?
    In NL shop ik vaak gewoon in mijn woonplaats Gouda, in het buitenland shop ik niet zo vaak, maar in Londen en Oxford was het in elk geval wel leuk winkelen.
  9. Hoe ben jij erop gekomen om te gaan bloggen?
    Blame Nenz! Haar blog was echt de allereerste blog die ik ontdekte, en het was zo’n feestje om daar te lezen over haar leven. Dat wilde ik ook, zo’n plekje, zo’n online feestje. (Jup, daarbij zou een vrolijkere lay-out beter passen, maar dit vind ik persoonlijk ook wel heel mooi. De zee en het strand geven mij echt een gevoel van vrijheid!)
  10. Waarover blog jij het liefst?
    Als ontspanning blog ik graag over beauty, een iets oppervlakkiger onderwerp. Maar toch gaat mijn hart uit naar de columns en praat-artikelen waarin ik echt mijn verhaal kan doen en wat dieper op dingen in kan gaan. Ik probeer mijn blog wel afwisselend te houden, want ik vind zelf ook veel dingen leuk en zou nooit elke dag inspiratie kunnen vinden voor een column of praatartikel.
  11. Wat is jouw kledingstijl?
    Comfy. Ik vind het steeds leuker worden om er toch wat vrouwelijker uit te zien, maar dan wel graag met sneakers erbij, haha. Kettingen draag ik wel heel veel, vaak in combinatie met een simpel t-shirt op een spijkerrokje of een leuke broek.

Mijn vragen voor de genomineerden:
  1. Waar komt de naam van je blog vandaan?
  2. Naar welke stad zou je altijd nog eens terug(!) willen gaan? En waarom juist die stad?
  3. Wie is je favoriete auteur en wat is je favoriete boek?
  4. Schrijf je liever met een blauwe of met een zwarte pen?
  5. Wat was het programma dat je als klein kind het liefste keek op TV?
  6. Honden of katten?
  7. Vertel eens over de mooiste foto die je ooit gemaakt hebt. Waar is hij gemaakt, wat staat er op en waarom is juist die foto de mooiste?
  8. Noem vijf dingen die je nu om je heen ziet die iets over jou vertellen.
  9. Bespeel(de) je een muziekinstrument? Zo ja, welk instrument?
  10. Wat vind je de mooiste taal?
  11. Wat staat er in het laatste SMS’je dat je gekregen hebt?

5 opmerkingen :

  1. Erg leuk om te lezen!
    Ik heb de tag al eens eerder ingevuld dus ik ga hem denk ik niet nog eens doen, maar toch heel erg bedankt voor het nomineren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awh, heel lief! Ik heb m wel al twee keer gedaan, maar ik beantwoord deze wel in een apart artikel omdat ze zo leuk zijn :)
    Liefs,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.