HOW TO: Halloween Suger Skull

5 comments
Waar ik woon word jammer genoeg weinig aan Halloween gedaan, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een gaaf feest is. Speciaal voor deze gelegenheid heb ik de schmink weer eens opgezocht om voor jullie een HOW TO artikel te maken over de Mexican Suger Skull look. Op de foto hierboven ben ik al begonnen aan de look.

Ik ben aan deze look begonnen zoals ik altijd met schminken begin; met een dikke laag crème op mijn gezicht. Dit beschermt niet alleen je huid tegen de schmink, maar helpt ook om de schmink na afloop weer makkelijker te verwijderen. Breng op je lippen een kleurloze lipbalsem aan.
Na de crème heb ik met een make up spons witte schmink over mijn hele gezicht aangebracht. Rond de ogen heb ik plaats vrijgelaten, omdat hier toch andere kleuren overheen komen.


Omdat het gedeelte direct rond mijn ogen toch zwart zou worden heb ik gewoon mascara aangebracht. En niet te vergeten een behoorlijke hoeveelheid zwart oogpotlood.
De lijnen bij mij mond heb ik ook (met een ander) zwart oogpotlood gemaakt. Probeer de lijnen door te laten lopen. Dit is lastig, zeker om je je lippen bewegen wanneer je lacht, maar als ze in je meest gebruikte gezichtsuitdrukking recht doorlopen geeft dit een gaaf effect. Vergeet niet aan het einde van de lijn, op je wang, je gezicht een beetje te schapen! Een skull hoort ingevallen wangen te hebben (al zal dat met mijn wangen natuurlijk nooit lukken).
Hierna maken we met rode schmink een cirkel om het oog. Als je bang bent om fouten te maken kan je de bloemblaadjes eerst met rood lip potlood schetsen, anders kan je gelijk aan de slag met schmink. Je kunt het beste eerst bij beide ogen de rode kleur aanbrengen voordat je aan het zwarte deel begint, dat laatste lukt namelijk beter wanneer het rode deel al opgedroogd is.



Nu beginnen we met het zwarte gedeelte rond de ogen. Als je gevoelige ogen heb is het aan te raden om direct om je ogen met oogpotlood of oogschaduw te werken, omdat dit minder irritatie veroorzaakt dan schmink. (Wanneer je, zoals ik, schmink uit de feestwinkel gebruikt levert dit ook al een stuk minder irritatie op dan wanneer je schmink uit de speelgoedwinkel gebruikt.) Teken eerst een cirkel met zwart oogpotlood, ongeveer op de lijn waar de bloemblaadjes beginnen en omlijn daarna elk individueel blaadje. Daarna kan je de cirkel volledig met zwarte schmink invullen.
Als je daarmee klaar bent kan je op andere plekken op je gezicht nog andere decoraties aanbrengen in rood of zwart. Ik deed dit d.m.v. stipjes op mijn voorhoofd maar een decoratie op je neus kan ook zeker heel gaaf zijn.


Dit is dan de uiteindelijke look geworden. Sommige stukjes zijn een beetje slordig, maar dat komt vooral doordat ik een beetje haast had, maar het gaat om het idee.

Wanneer je je moeder, zusje of vriendin vraagt of zij de schmink aan willen brengen zal het resultaat waarschijnlijk wat mooier en meer symmetrisch zijn.
Deze look is natuurlijk heel erg basic, maar met glitter, oogschaduw, iets meer precisie en het juiste kapsel is er zeker een gave look van te maken. Probeer vooraf het één en ander uit op een face chart. Voor inspiratie kan je altijd even op weheartit kijken, hier vind je vele prachtige variaties op de basic-look die ik hier laat zien.

Ps. Als je contact lenzen draagt kan je deze look ook gewoon maken. Denk er dan wel even aan om je lenzen uit te doen voor dat je alle schmink gaat verwijderen. Door de combinatie van schmink, mascara en eyeliner kunnen je ogen heel erg gaan branden en zonder lenzen is dat al behoorlijk vervelend. 

5 opmerkingen :

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.